Prawa pracowników podczas delegacji

Wiele firm podczas prowadzenia swojej działalności musi decydować się na delegowanie swoich pracowników. Niekiedy są to krótkie wyjazdy mające na celu załatwienie ważnych spraw związanych z kontrahentami lub spraw powiązanych z firmą do jakiej przynależą. Mogą to być także wyjazdy w celu ukończenia szkolenia, a także uczestniczenia w ważnym zgrupowaniu. Zdarza się ze zatrudniony wysyłany jest za granice a same wyjazdy są nieco dłuższe niż jeden dzień. Podczas gdy firma otwiera kolejny oddział za granicą i chce w wysłać tam swojego pracownika na kilka miesięcy musimy dokładnie znać własne prawa jakie nam przysługują. Powinno się w tedy zapoznać się z przepisami dotyczącymi delegowania pracowników zarówno jakie obowiązują nas oraz jakie obowiązują pracodawcę. By mieć pełne przekonanie że wszystko jest załatwione poprawnie oraz dowiedzieć się intersujących nas kwestii warto zajrzeć na stronę : dyrektywa w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71/WE
By móc korzystać ze swoich praw należy je najpierw znać.

Dodaj komentarz